Salgs- og leveringsbetingelser

 ​

Generelt:

  • Afgivne priser er ekskl. moms men indeholdende alle kendt afgifter herunder råstofafgift, (3,34 kr./ton pr 1 jan 22) med mindre andet udtrykkeligt er anført under ydelsen/leverancen.
  • Indeksregulering sker efter 12 md fra tilbudsdagen og baseres på Danmarks Statistik Anlæg af veje.
  • Priser er baseret på oliedagsprisen og tillægges et olietillæg såfremt der sker stigninger på over 2 % af dagsprisen fra tilbudsdagen.
  • Tilbudte enhedspriser er alene gældende ved levering/udførelse af alle i tilbuddet prissatte leverancer og ydelser - med mindre andet er aftalt.
  • Tilbuddet er gældende 1 mdr. fra d.d.
  • Dokumentation for kørsel, sker digitalt. Såfremt det ønskes kan kunden gives adgang til individuel leverandørside for kontrol af kørselsbilag.
  • Priserne er baseret på hele arbejdsdage og hele læs (min. 35 ton) – Ved kørsel af enkeltlæs tillægges priserne 15%
  • Kørsel sker på hverdage mellem 06.00 og 18.00. Kørsel udenfor normal arbejdstid tillægges overtidstillæg for hver pr. påbegyndt hele time.
  • Der er indregnet 15 min. til læsning/aflæsning pr. læs. Hvorefter der beregnes ventetid.
  • Bestilling af biler til efterfølgende dag afgives senest kl. 12.00 på den indeværende dag
  • Gennemgang og evt. indsigelser vedr. fakturaer og kørselssedler m.v. skal ske indenfor 30 dage

 

Leverancer

  • Alle priser givers med forbehold for udsolgte materialer i den udvalgte/kalkulerede grusgrav.
  • Priser er afgivet i løst mål, leveret med tipsættevogn til kørefast vej.
  • Reklamationer på leverede materialer skal gives skriftlig inden 7 dage og før indbygning. Såfremt dette ikke er tilfældet bortfalder reklamationsretten. Leverancer som måtte være behæftet med mangler erstattes med om levering. Evt. krav om erstatning ud over om levering, kan ikke kræves udover fakturaværdien af den mangelfulde del af leverancen.
  • Eigil Jensen har tegnet sædvanlig produktansvarsforsikring.

 

Kørsel

  • Alle evt. nødvendige interimsforanstaltninger for kørsel på byggepladsen henstår for kundens regning. Skader som følge af mangelfulde interimsforanstaltninger pålægges kunden 
  • Såfremt der er aftalt en reduceret enhedspris ved retur kørsel, skal der ske kørsel af materialer til/fra samme grusgrav – med mindre andet er aftalt.
  • Bortkørt jord skal have et tørstofindhold på min 80%, Ved et tørstofindhold på under 80 % tillægges vådjordstillæg
  • Dokumentering af jordens renhed påhviler altid kunden. - med mindre andet er aftalt eller fremgår af vores tilbud.
  • Jord som bortskaffes til et af os valgt jorddepot skal være fri for brokker og andre fysiske fremmedlegemer. Ekstra omkostninger for håndtering, sortering og bortskaffelse af ovenstående pålægges kunden
  • Ved jordkørsel tages forbehold for evt. lukket jordtip grundet nedbør og eller anden forhold som ligger uden for vores ansvar.

 

Betaling

·         Betaling sker løbende måned +20 kalender dage, med mindre andet er aftalt ved ordre indgåelse.

·         Hvis betaling sker efter forfaldsdato pålægges 2 % pr. påbegyndt måned. Renter tilskrives og betales forud for anden gæld

Bemærk! Vi tillægger Kr. 25 for fremsendelse af faktura under Kr. 500 (Priser, ekskl. moms)

Denne hjemmeside bruger cookies

Bemærk! Denne side bruger cookies. Cookies på dette site anvendes hovedsageligt til trafikmålinger og optimering af indhold.Hvis du fortsat vil bruge siden skal du acceptere dette.